E-mail schreiben auf Englisch

In unseren Business Englisch Kursen werden wir häufig gefragt, wie schreibt man E-mails auf Englisch, ob es viele Unterschiede zu den Briefen gibt und ob es sehr offiziell sein muss.

Es gibt nicht so viele vorgeschriebene Regeln für E-mail schreiben wie für Briefe. Die meisten E-mails werden in Einklang mit dem Format des Unternehmens geschrieben (z.B. Signaturen, Positionen, Titel u.s.w.). Die Sprache der Business Kommunikation wird aber in dem Stil verwendet, der einem vertraut ist - formell oder informell. 

Hier finden Sie zwei Bespiele der Business E-mail:

 


To: Dr. Musterman <musterman@company.uk>

From: Mary Jones <m.jones@enterprise.com>

CC: Mark Thomson <m.thomson@enterprise.com>

Subject: Progress report on the help desk

1. Attachment: progress_report_april

 

Dear Dr Musterman

 

I would like to introduce to my colleague Mark Thomson, who will be in charge of the development of the help desk. Mr Thomson has many years experience in that field and I am confident, that he will be able do deal with any questions you might have about the help desk implementation. 

 

Mr Thomson will contact you personally in the next few days and he will be present during our next conference call. 

 

Kind regards

 

Mary Jones

Head of custom services

COOL GmbH 


To: Mary Jones <m.jones@enterprise.com>

From: Dr. Musterman <musterman@company.uk>

Subject: Out of office notice

 

Thank you for your email. I am out of the office from 15 April until 2 Mai 20XX. During this time your email will not be read or forwarded. In urgent cases please contact my colleague John Gram on gram@company.uk

 

Best regards

 

Dr K. Musterman

Head of technical support

GEIL Sales International


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